donderdag 26 april 2012

Denk niet aan de paarse olifant!

Is de boodschap die ik in mijn hoofd moet prenten. Hoe meer je denkt dat je ergens juist niet aan moet denken, hoe meer je er aan denkt. Bij negatieve gedachten is dit niet zo handig, maar de kunst is om het om te draaien naar positieve gedachten en er dan juist wel aan denken!

Zo moet ik niet verstijven in mijn angst en maar blijven denken, ik val er vast af! Maar moet ik juist denken, hij is braaf en we gaan een lekkere rit tegemoet.

Gestuurd worden door angst is heel vervelend. Gelukkig drijft dit meer en meer naar de achtergrond en kan ik langzaam aan weer genieten van het paardrijden zoals het bedoeld is. Maar soms duikt die paarse olifant met negatieve gedachten ineens weer op en lukt het mij slecht om er weer vanaf te komen. Op zulke moment verstijf ik weer, stop ik met paardrijden en laat ik mij meevoeren door de angst op het paard. Tijdens deze momenten moet ik eigenlijk heel dankbaar zijn aan mijn paard, die ondanks zijn kijkerige gedrag meestal toch niet de gekste kapriolen uithaalt. En verder wil ik hard aan de slag om ook tijdens de angstige momenten gewoon te blijven rijden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten