zondag 22 januari 2012

Aan de slag; Schriktraining

Ondanks dat ik veel invloed heb op mijn paard in zijn reacties, kan hij zelf ook best aan de bak. Mijn paard is bang van plastic en vooral van alles wat wappert. En dat is erg jammer, aangezien onze gehele en enige buitenbak is afgezet met plasticzeil tot de eerste bakrand (om het wegwaaien van de snippers tegen te gaan). Dus vanaf vandaag werken we beide aan onze angst. En als echte held, liet ik hem de spits afbijten. Gewapend met een plastic tas van de C1000 aan een stok zijn we rustig begonnen hem kennis te laten maken met wapperend plastic. En we troffen het, want het waaide flink, dus wapperen wilde de zak wel!
Het wapperen is opgebouwd, eerst de zak volledig om de stok en overal aanraken en zo steeds de zak iets meer laten wapperen tot het zo ongeveer een vlieger was. En paardje was bang, zeker in het begin, maar we gingen vooruit en op het einde vond hij het nog wel spannend, maar bleef braaf stil staan. Knap paard en fijn dat hij de eerste stap heeft gezet, nu is het mijn beurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten