dinsdag 31 januari 2012

Dag 1; Eerste kennismaking & bach bloesem

De eerste dag op center parcs en we gaan beginnen. Het vastzetten op de poetsplaats was al uitdaging 1. Hij staat nooit vast met twee lijnen aan zijn halster, we hebben dat thuis niet. Spartelen dus! Wellicht breken die ijzeren kettingen wel als ik maar hard genoeg trek, dacht paardjelief.. Pech dus, zowel het halster als de lijnen hielden het prima. Normaal gesproken zou ik hem zelf loshalen. Nu niet, hij moest blijven staan, na twee / drie keer spartelen was het over! Hij stond erbij als een klein kind die niets meer mocht, braaf stil staan en niet bewegen. Help, mag ik weer los? Les 1 dus.

Daarna heeft de instructrice paardlief gelongeerd en losgewerkt om te kijken wat voor paard het is. Het ging goed, hij was alert, maar braaf. Geen gekke uitspattingen, aan het paard zal het ook niet liggen. Terwijl hij lekker uitstapt sta ik wat te sippen aan de kant. Wat is het toch jammer dat ik dit ontzettend lief en braaf paard niet vertrouw. Bij iedere beweging van de kant, slaat mijn hart over, hij zal vast nu schrikken.. kijk.. kijk. Nee hij schrikt niet. Dat sterkt het vertrouwen, en bij de volgende klap verwacht ik het weer, hij schrikt vast nu wel. En nee weer niet. Hij verdient het vertrouwen en ik ga het hem geven besluit ik ferm..

Nadat hij weer lekker is uitgerust onder het solarium, ben ik aan de beurt. De bach bloesem.. juist, met een achtergrond in het wetenschappelijk onderwijs ben ik niet helemaal overtuigd. Water met kruiden, verdund en nog meer verdund, wat kan daar nu het effect nog van zijn? Maar ach, kwaad kan het ook niet. En ik ben overtuigd van het werken aan mijn angst, dus hoppa. Op maat wordt mijn drankje samengesteld, vier ingrediĆ«nten tegen de stress / angst is het resultaat, 4 maal daags zes druppels. Met mijn drankje op zak ga ik naar huis, voor het slapen gaan de eerste zes druppels erin, een ontspannen nacht tegemoet.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten