woensdag 8 februari 2012

Dag 10; naar huis

Voelen, weten en handelen zijn drie aparte aspecten in mijn angst. Ik voel dat ik angstig ben, ik weet dat ik rustig moet blijven, maar ik handel in paniek. De angst is ontstaan buiten mijn eigen paard om, door een ongeval met een ander paard, maar nu geprojecteerd op mijn eigen paard. De blinde paniek slaat toe bij een schrikreactie van hem, ik versterk hem en kom niet uit deze vicieuze cirkel.  Met deze verstoorde basis ging ik samen met mijn paard Devito een week naar de Bascule, om samen met Joke aan de slag te gaan. Op zoek naar rust, stabiliteit en vertrouwen in het rijden.

Na anderhalve week; het weten is omgezet in doen met vertrouwen, met kleine stapjes gaan we vooruit. Geloven in mijn paard en mijzelf, weten dat we samen kunnen schrikken, maar het samen kunnen herpakken en voelen dat dit ook echt zo is! Één week trainen op alle aspecten van de omgang met paarden. Één week waarin mijn paard weer meer en meer mijn paard wordt, het paard waar ik zo trots op ben, die zo goed zijn best doet en die het vertrouwen van mij verdiend. Een week, waarin ik angstig kan en mag zijn, maar waarin we werken aan het herpakken en niet blijven hangen. We hebben nog een weg te gaan, maar met deze positieve ervaring vertrek ik weer naar huis met een schat van een paard in de vrachtwagen (oh en hij stond er in één keer op!).

1 opmerking:

  1. Je hebt het erg mooi onder woorden gebracht!
    Bedankt, dat ik mee mocht lezen.
    Ik herken veel in de dingen die je verteld.
    Mij helpt ook om niet meer te denken aan de angst enz, niet meer erover te praten. Verder gaan in het nu!
    Alles waar je aandacht aan schenkt, groeit!
    veel sterkte en vooral veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen