woensdag 22 februari 2012

Stijgende lijn te pakken!

Vandaag was mijn wekelijkse dressuurles en ondanks de windkracht 5 voorspelling viel het in de ochtend reuze mee. Tijdens het opzadelen was hij heerlijk rustig en het plastic om de bak wapperde nauwelijks. Vandaag rij ik los! En het ging super fijn, het tempo verhogen helpt flink. In plaats van terug houden juist vooruit rijden helpt goed voor mijn paard, hij blijft meer bij de les.

De goden stellen ons echter wel altijd op de proef. Net als ik voorbij de aangrenzende paddocks rijd gaat er een ander paard door de draad. Even snel paniek onder de paarden en ook mijn paard wilde even zo snel mogelijk weg. Gelukkig bleef het bij drie stappen en had ik hem snel terug. De angst slaat dan wel gelijk weer even om de oren. Mijn instructrice heeft hem vastgehouden totdat alles weer in orde was en toen gelijk weer verder aan de slag. Uiteindelijk ook heerlijk kunnen galloperen, dus het voelt echt meer en meer als 'back in business'. Stiekem komt het inschrijven voor de volgende wedstrijd weer dichterbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten